
Na stronie od 2020-05-20
20/05/2020 r.
Jestem wściekły, nie poznaję mojego Kościoła
Tomasz Terlikowski - W Kościele mamy spotkać pełnego miłości Chrystusa, a nie broniących za wszelką cenę instytucji, z pasją atakujących ofiary
Na stronie od 2020-05-20
20/05/2020 r.
Tomasz Terlikowski - W Kościele mamy spotkać pełnego miłości Chrystusa, a nie broniących za wszelką cenę instytucji, z pasją atakujących ofiary
Na stronie od 2020-05-18
07/03/1962 r.
„Problem »Tygodnika Powszechnego«” – tak biskup Karol Wojtyła zatytułował swój raport z 1962 r., którego adresatem był prymas Wyszyński, a który dopiero dziś ujrzał światło dzienne. Co to za dokument? - ks. Adam Boniecki, TP 2020.05.18
Na stronie od 2020-03-01
01/03/2020 r.
Toruńska świątynia o. Rydzyka i obrazowanie politycznego mesjanizmu
For centuries, socio-historical events have always been reflected in art. The only things changing were the cultural and historical context as well as the forms of expression used by artists. The architecture of churches and their interior design always harmonized with the religious content preached in them and the socio-historical context.
Na stronie od 2019-01-06
06/01/2019 r.
Uroczystość Objawienia Pańskiego"Co by było, gdyby...?" Abp Grzegorz Ryś.
Łódź,
Na stronie od 2018-03-16
16/03/2018 r.
Warto przeczytać tekst Josepha Ratzingera raz jeszcze – 60 lat później, w Polsce. Może otworzy on jakieś nowe drzwi naszej duszpasterskiej świadomości?
Na stronie od 2017-12-12
12/12/2017 r.
Otwartość to obowiązek katolika, a nie opcja do wyboru. Być otwartym na innych to znaczy być ortodoksyjnym – głosi ideowy manifest „Więzi” z roku 2013.
Na stronie od 2017-06-25
25/06/2017 r.
Potwierdza się w Polsce wizja Ratzingera z 1958 r.: instytucjonalnie wszystko jeszcze trwa, Kościół funkcjonuje po staremu, ale realny świat oddalił się w znacznym stopniu. Jaki ma być Kościół przyszłości?
Na stronie od 2015-11-15
15/11/2015 r.
Sobór Watykański II, dość niespodziewanie zwołany przez papieża Jana XXIII w połowie XX wieku, nie był wydarzeniem bez korzeni, nie był tylko owocem nagłego impulsu; w Kościele rzymskokatolickim – w jego łonie, a poniekąd w całym chrześcijaństwie – dojrzewały różne problemy: kontrowersyjne, liczne i pilne. Sobór Watykański II po części zdołał je podjąć.
Na stronie od 2015-11-15
15/11/2015 r.
Już podczas jej powstawania, czyli w trakcie trwania Soboru Watykańskiego II. Byłem wtedy studentem biblistyki w Rzymie. Mam w żywej pamięci całą dyskusję dotyczącą tej Deklaracji. Przede wszystkim problem jej kształtu i tego, gdzie powinna się znaleźć: czy jako osobny, wcześniej przygotowany dokument, czy w Konstytucji o Kościele.
Na stronie od 2015-11-15
15/11/2015 r.
W połowie dwudziestego wieku został zainicjowany jeden z najważniejszych procesów w sferze stosunków międzyreligijnych w naszej cywilizacji. Jego wyrazem – a także istotnym źródłem dalszego rozwoju – jest uchwalony w 1965 r. dokument Kościoła katolickiego znany jako soborowa deklaracja Nostra aetate.