Zagadnienia dialogu

Menora z pracy Moniki Krajewskiej - Na najlepszym aksamicie

16/10/2021 r.

Dialog chrześcijańsko żydowski a ikonografia

"When Josef Strygowski suggested some seven decades ago that illuminated Christian Old Testament manuscripts might be rooted in a hitherto undiscovered tradition of illustrated Jewish manuscripts, there was no literary evidence and hardly any artistic evidence to support his contention."

"Synagoga and Ecclesia in Our Time" by Joshua Koffman - Sculpture to Mark 50 Years of New Catholic-Jewish Relationship

16/10/2021 r.

Chrześcijańska teologia współczesnego judaizmu

"Kościół katolicki nie przewiduje jakiejkolwiek instytucjonalnej misji skierowanej ku Żydom" (...) "Pierwszym celem dialogu jest pogłębienie wzajemnej wiedzy o Żydach i chrześcijanach. Można kochać jedynie to, czego się stopniowo nauczyło a można poznać prawdziwie i dogłębnie tylko to, co się kocha. Tej pogłębionej znajomości towarzyszy wzajemne ubogacenie, na mocy którego partnerzy dialogu stają się odbiorcami darów" - z "Bo dary łaski i wezwanie Boże są nieodwołalne" (Rz 11,29). Komisja ds. Kontaktów Religijnych z Judaizmem Papieskiej Rady ds. Popierania Jedności Chrześcijan. / 10.12.2015./

"Synagoga and Ecclesia in Our Time" by Joshua Koffman - Sculpture to Mark 50 Years of New Catholic-Jewish Relationship

16/10/2021 r.

Żydowska teologia chrześcijaństwa

"Jak Majmonides i Juda Halewi uznajemy, że chrześcijaństwo nie jest ani wynikiem przypadku, ani błędu, ale jest rezultatem woli Bożej i darem dla narodów. Rozdzielając judaizm i chrześcijaństwo B-g chciał rozdzielić partnerów, którzy w istotny sposób różnią się teologicznie, ale nie chciał, by byli oni wrogami. " - z Oświadczenia rabinów ortodoksyjnych na temat chrześcijaństwa z 3 XII 2015 - "Czynić wolę naszego Ojca w niebie: ku partnerstwu Żydów i chrześcijan".