Na stronie od 1998-03-19
08/09/1999 r.
Pamiętamy: Refleksje nad Szoah
Dokument Komisji wyrażający stosunek chrześcijaństwa do zbrodni holokaustu oraz przypominający wcześniejsze wypowiedzi Kościoła na temat nazizmu i Szoah
Na stronie od 1998-03-19
08/09/1999 r.
Dokument Komisji wyrażający stosunek chrześcijaństwa do zbrodni holokaustu oraz przypominający wcześniejsze wypowiedzi Kościoła na temat nazizmu i Szoah
Na stronie od 1998-01-17
17/01/1998 r.
"Jesteśmy uczestnikami niezwykłego wydarzenia. W naszej synagodze gościmy przedstawicieli Kościoła katolickiego, który dzisiaj inauguruje Dzień Judaizmu. Nie jest to pierwszy pobyt oficjalnych przedstawicieli Kościoła u polskich Żydów, ale takiej wizyty jeszcze nie było: zebraliśmy się nie z powodu jakiegoś dramatycznego wydarzenia, nie z powodu skandalu, nie z powodu jakiejś rocznicy, nie po to, by protestować. Jesteśmy tu po to, by afirmować, budować. Już sam ten fakt może być powodem do radości." Stanisław Krajewski
Na stronie od 1998-01-17
17/01/1998 r.
Pierwsze nabożeństwo Dnia Judaizmu W Kościele Katolickim odbyło się w Krakowie o 17:00 w Kościele św Barbary (oo. Jezuici) i miało charakter nabożenstwa słowa Bożego. Prowadził je (na propozycję ks. kard. Franciszka Macharskiego) i okolicznościowe kazanie wygłosił o. Adam Żak - Prowincjał Prowincji Małopolskiej przy wspÓłudziale ks. Łukasza Kamykowskiego delegata Metropolity Krakowskiego do kontaktów ekumenicznych.
Na stronie od 1997-04-01
01/04/1997 r.
For over 50 years, European Judaism has provided a voice for the postwar Jewish world in Europe. It has reflected the different realities of each country and helped to rebuild Jewish consciousness after the Holocaust. The journal offers: stimulating debates exploring the responses of Judaism to contemporary political, social, and philosophical challenges; articles reflecting the full range of contemporary Jewish life in Europe, and including documentation of the latest developments in Jewish-Muslim dialogue;
Na stronie od 1996-06-25
25/06/1996 r.
_In June of 1996 the Southern Baptist Convention adopted a resolution affirming the Convention's commitment to evangelization of the Jewish people. In response, New York bishops of the Lutheran, Episcopal, and Roman Catholic Churches issued a statement affirming the commitment of their communions to Jewish-Christian Dialogue._
Na stronie od 1995-05-31
31/05/1995 r.
Thus, the contemporary expert theological analysis of so-called “ritual murder” confirms the negative specialist opinion of the group of Orthodox theologians (Professor I.G. Troitsky of the St Petersburg Spiritual Academy and Professor A.A. Glagolev of the Kiev Spiritual Academy) who in 1913 were witnesses at the Beylis trial. The analysis of the circumstances surrounding the murder of the royal family likewise does not permit a conclusion that it was ritual in nature.
Na stronie od 1992-05-11
11/05/1992 r.
Byron L. Sherwin: Chociaż klasyczne źródła żydowskie uważają Jezusa za fałszywego mesjasza, sądzę, że Jezus nie był fałszywym mesjaszem, lecz mesjaszem, któremu się nie powiodło.
Na stronie od 1991-11-13
13/11/1991 r.
'Pojednanie judaizmu i chrześcijaństwa ma rzeczywistą podstawę w
pochodzeniu duchowym i naturalnym oraz w doczesnych interesach religijnych.
Jesteśmy jednością z Żydami, nie odwracając się od chrześcijaństwa, nie wbrew
chrześcijaństwu, a w imię i dzięki sile chrześcijaństwa. Żydzi także nie są
jednością z nami wbrew judaizmowi, a w imię i dzięki sile prawdziwego
judaizmu. Jesteśmy oddzieleni od Żydów - ponieważ nie jesteśmy "w pełni
chrześcijanami", a Żydzi oddzieleni są od nas, że "nie są w pełni Żydami"'
Przemówienie Patriarchy Moskwy i Wszechrusi Aleksego wygłoszone 13 listopada 1991 w Nowym Jorku podczas spotkania z rabinami.
Na stronie od 1991-01-31
31/01/1991 r.
Whether the possibility of this new Jewish-Christian relationship will be realized in and for our time will depend in large measure on the theological ingenuity, philosophical perspicacity, and historical insight of leading thinkers in each community. For the most part, their work, both separately and in concert, still lies before them. David Novak January 1991.
Na stronie od 1988-03-14
14/03/1988 r.
As Conservative Jews, we acknowledge without apology the many debts which Jewish religion and civilization owe to the nations of the world. We eschew triumphalism with respect to other ways of serving God. Maimonides believed that other monotheistic faiths—Christianity and Islam—serve to spread knowledge of, and devotion to, the God and the Torah of Israel throughout the world. Many modern thinkers, both Jewish and Gentile, have noted that God may well have seen fit to enter covenants with many nations …